tisdag 21 september 2010

Inspirerad

Lennarts Axelssons föreläsning om ung kommunikation var engagerad, påläst och inspirerande. En av poängerna som jag uppfattade var att pedagoger måste behärska ny teknik så bra att vi kan utnyttja dess styrkor till att öka måluppfyllelsen. Han drog parallellen med andra yrkesgrupper där teknikutvecklingen har blivit en självklar del i arbetet. Dit måste vi alla lärare. Först när man skaffat den börjar det egentliga arbetet, att hitta nya metoder där eleverna i deras interaktiva verklighet tas till vara, hitta frågorna, nya sätt att hjälpa eleverna mot en högre förståelse och bättre måluppfyllelse.

Så, fylld av ideer och med ännu större iver kämpar jag med PIM för att skaffa en grundläggande färdighet så att jag slipper bli hindrad av löjliga omöjliga saker och kan vara kreativ och använda alla fantastiska teknik som finns för att visualisera, komunicera... Jag hoppas att jag snabbt får komandot över tekniken och under tiden tar jag till mig alla tips och ideer som kursen och bloggläsandet ger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar