måndag 18 oktober 2010

Guldgruva

En del hittar sin guldgruva i blusen.., jag har hittat nya sätt att närma sig etik i skolan, är så inspirerad!
De fyra senaste åren har jag arbetat aktivt med livskunskap på skolan, har haft förmånen att gå handledarutbildning i SET för Pernilla Stark. Tidigare har jag inte använt nätet i livskunskapsundervisningen, skyller på att det har varit så opraktiskt och otillgängligt rent tekniskt på min skola tidigare. De senaste dagarna har jag fyndat så mycket roligt och användbart. Jag har inspirerats av mina kursares bloggar och sätt att angripa uppgiften. Camillas sätt att ta in filmer om sociala kontakterna som knyts, hur man hanterar kapat konto är nytt och kul för mig! Jennys sätt att planer ett temaområde tillsammans med sina elever, skulle absolut funka i min klass.
Jag har samlat alla länkar på en flipchart så att jag lätt kan komma åt den i klassrummet. Jag vet redan ett par ingångar som jag ska använda. Får hålla mig till eleverna är tillbaka från sina praoveckor. Och eleverna ska delvis vara med och styra, jag inser att jag ju inte riktigt har koll på deras värld men är glad att jag närmar mig en förståelse. Länkarna jag hittat är inte revolutionerande, jag hittar dom i många av oss IKT-studenters bloggar. Jag antar att de finns där eftersom vi ser att de är anvädbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar